bondepraktikan

Ta det försiktigt i dag! 
Har du tänkt resa någonstans, byta jobb, förlova eller kanske t o m gifta dig i dag - tänk om!
I dag är en av årets trettiotalet Tykobrahedagar, dagar då allt elände kan inträffa. Man ska därför vara försiktig och inte göra sådant som kan locka fram oturen. Det är inte heller bra att fylla år idag sägs det. Liiite svårare att göra något åt.
Eländesdagarna är spridda över året, nästa är den sjunde maj. Värst av allt; vår nationaldag, den sjätte juni är också en Tykobrahedag..SMART!
Tycho Brahe, som hittade på det här, var astronom på 1500-talet (samtida med träskorna :D).
Hans egen värsta otursdag var när han var hos kejsaren i Prag på en lååång middag där det dracks mycket . Han kunde inte vara oartig och gå från bordet före kejsaren, fast han var vansinnigt kissnödig. Det hela slutade med att blåsan sprack och han dog.
Mitt i allt elände kan jag trösta dig med att det finns fyra lyckodagar också. Nästa är den 15:e juni.


Kommentarer
Postat av: Susan

Otroligt att man fyller år nästa otursdag haha! Kanske man ska skippa att kolla på blocket, satt just och gjorde det....

2008-04-18 @ 11:10:49
URL: http://Praktmorsorna.blogg.se
Postat av: XENA

GULP...
Vad ska det bli av min födelsedag idag då???
Nu blir jag ju nervös så vidskeplig som jag är.

Lindar in mig i bomull innan jag går ut..

kram
Xena

2008-04-18 @ 12:18:07
URL: http://stollan.blogspot.com
Postat av: Lilla B

Kul att läsa. Jag var guide på Tycho Brahemuséet på Ven i min ungdom :)

2008-04-18 @ 13:25:44
URL: http://lillab.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0