cigarrer och penseér

Jag har fått nyckel till kaninen , grannarna reste till Egypten tidigt i morse. Svåger messade att de satt och drack romdrinkar och rökte feta cigarrer i Havanna... elakt! ... inte ett dugg avundsjuk... joooooo JÄTTEAVUNDSJUK! Jag vill också sitta någon annanstans där folk pratar obegripligt.... ha ett fånigt leende på läpparna .... sippa på en drink ... medan någon lagar annan än jag lagar maten... vandra längs stranden bland andra bleka turister...köpa en melon...gräva ner tårna i den varma sanden... köpa fula souvernirer..rida kamel... VAD SOM HELST!

Det fanns inget annat att göra än att pigga upp sig med en blomma. Funkar varje gång! Jag tog cykeln och trampade ner till byns ICA affär under en molnig himmel. Vartannat moln innehöll regn, och bakom vartannat skymtade solen. Men bestäm dig någon gång! muttrade jag men trampade tappert vidare.

Är det inte för härligt att det finns någon som ler och ser, i alla fall nästan, lika glad ut oavsett väder. Ner till minus fem kan den här raringen klara sig. Fast det är klart,  till sin rätt kommer den inte riktigt när det är så kallt.
De brukar liknas vid kattansikten, men jag ser inte riktigt det...men penseérna har i alla fall en skön uppsyn. 
Jag har sått egna penseér andra år av sorten Rococco, från Bröderna Nelsons sortiment. De är superfina och doftar så man blir alldeles vimmelkantig! I år har jag inga frösådder alls men till nästa år blir det nog en låda Rococco igen för jag saknar dem.. 

image233


image234

Kommentarer
Postat av: Jennie & Exxa

Jaaa då är man inte kaxig eller hur? :) De är ju så satans stora!!

2008-04-10 @ 17:58:41
URL: http://exxa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0