govärme

Det har varit ruggigt idag med kalla vindar som blåst på tvären och vita flagor i luften som liknar snö, men vad annat är att vänta, april och allt. Huset kändes helt utkylt så jag har tänt en brasa i kaminen. Snart sprider sig govärmen. 
Kaminen har gullegubben murat. Ett år efter vi flyttat in så gjöt han ett stort betongfundament mitt i dörröppningen till vardagsrummet (planen var att flytta dörren). Tre år senare var kaminen klar och dörröppningen flyttad.
I TRE ÅRS TID hade vi en stor betongklump mitt i färdriktningen. Jag vet inte hur många gånger jag svor när jag snavade på den..... en tå ser lite mysko ut sedan dess....
Kaminen är mycket snillrik med ett fläktsystem som för ut värme till hela nedervåningen, ska tilläggas till gullegubbens försvar. 

image227

Kommentarer
Postat av: Ulla-Britt

Tre år av väntan, men det bar sig väl nu har du govärmen från kaminen.
Hos oss står det också en sån energisparare och trots att vi fått in fjärrvärme så är det gosigt med en brasa då o då.
Synd på tån, jag tänker på gubben som snavar över fällen när han ska hämta vin åt gästerna..du vet det dom visar till nyår på tv..
Hoppas det blir varmare snart.
Kram Ulla-Bella

2008-04-08 @ 22:04:25
URL: http://guldkorniminvardag.blogspot.com
Postat av: XENA

Men åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...
Jag vill osså ha en sån mysfaktor hemma.
Har en kakelugn men den är det eldningsförbud i.
Ska täta den när vi får pengar över ngn gång.
Ute vräker det ner snöblandat slask nu och en brasa hade varit toppen för onda leder.

Kram och mys på nu när ni kan :)
Xena

2008-04-08 @ 23:15:58
URL: http://stollan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0