mässa

Hundarna ligger hoprullade som kanelbullar i varsin fåtölj och väntar på promenad. De är så snälla på morgnarna... tar det bara lugnt och väntar... de vet att de snart ska få komma ut och nosa.
I går kväll satt jag länge och ordnade upp alla mina foton, lade i mappar och ordnade upp.. det tog en vansinnig tid men skönt att ha det gjort. Nu är det så prydligt så, ett tag i alla fall.... 

I dag är himlen snäppet ljusare, men bara snäppet.  I morgon ska jag åka till mässan Nordiska Trädgårdar, blir till att åka supertidigt så vi får parkering, det brukar vara mycket folk. Det verkar bli större för varje år. I år har trädgårdsrådgivarna fått en helt egen hall för de är så många.. bl a svenska rosensällskapet, sällskapet trädgårdsamatörerna, svenska chilepepparföreningen och nordiska kaktussällskapet...
Kaktus och chili... nordiskt ... tja varför inte.

Lasse Anrell ska vara på mässan och avtäcka Årets pelargon, som är en sk tulpanpelargon. Jag har lite svårt för Anrell sedan jag läste hans kåseri om sin hundrädsla.. och hundhat och om hur han såg fram emot att skrämma hundar på nyårsafton med smällare... Jag vet att hans grej är att vara provocerande, och det är väl ok... men det var så onödigt dumt och barnsligt skrivet. Man kan vara provocerande utan att vara sadist.

I går gick jag förbi en villatomt där det hängde fullt med cd-skivor i buskarna, inte särskilt vackert.. konst, eller?

Hundarna ska vara med gullegubben i morgon då matte är på mässan. Skönt, då kan jag larva omkring där i lugn och ro och inte behöva springa ut till bilen en gång i timmen. Veiron fryser så lätt, hon är så korthårig, så det går inte att lämna henne i en kall bil någon längre stund. Hundfritt och en massa trädgård... det blir härligt!


Kommentarer
Postat av: Ulla-Britt

Kul med trädgårdsmässa, och bra att du tänker på lilla vovsingen om han är frusen..
Kram Ulla-Bella

2008-04-11 @ 12:28:04
URL: http://guldkorniminvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0