önskan

Tänk att kunna skriva så!
Jag önskar jag kunde skriva så och jag önskar jag kunde måla som Frida Kahlo.
Då skulle jag ha allt jag behöver.


solen är tunn idag
flämtande rister hon
över sandhyllta gator
fulla av gråbrun längtan
Ljuset är trasigt idag
söndrigt och lappat

Gabrielle Jönsson, utdrag ur diktsamlingen Söndrig söndag.

inkubationstiden för fåglar
är trettio
minuter
Så lång tid att utveckla
vingar och följa
följet av svartklädda
Av kärlek endast
med gräsets åtrå
efter jorden

Gabrielle Jönsson, utdrag ur diktsamlingen Söndrig söndag.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Vackert! Jag önskar mig tid och ork att skriva bra. Egentligen tar bloggandet död på det verkliga skrivandet för mig. Samtidigt gillar jag bloggandet.

2008-04-07 @ 13:48:09
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0