romantik för hela slanten

Det blev en lång dag på trädgårdsmässan igår. Jag kom hem sent med tunga kassar och lättare plånbok till galet glada hundar. De är inte vana med att matte ger sig av på det där viset och de inte får följa med. Det blev ett väldigt svansviftande och pussande, matte återfunnen!

En tanke som slog mig när jag såg mig om på mässan var alla kvinnor. Några få män.. och väldigt många kvinnor..  De flesta var kvinnor mitt i livet, bekväma i sitt eget skinn.. med ett gnister i ögonen av förväntan.... på jakt lite kändes det som... Jag kunde lätt föreställa mig varenda en av dem iklädd gummistövlar med en planteringsspade i högsta hugg (mig själv och min kompis inberäknade).

Jag köpte bara några få växter, en hosta med vitkantade blad och en dubbel, rosa julros. Liljekonvaljer som jag ska sätta i en kruka till att börja med och vita krolliljor. Sedan gjorde jag misstaget att stanna till vid Rara Växters monter... resulterade i en massa frö... aja baja... skulle INTE sätta en massa frön... men nu är DET kört. Det blev romantik för hela slanten: dubbla aklejor i vitt, rosa och blått, rosa fingerborgsblomma, vitt kungsljus, salvia och krusiga penseér, penseérna ska jag plantera nästa år.

Lite annat blev det också, ett par lila handledsvärmare från Edursdotter. Vilka jättefina kläder de hade, men lite dyra för min plånbok. Jag hittade också helt otippat en söt sommarblus. Men det allra bästa som gjorde mig fånigt bubblande glad var en flugfångare i glas som jag hittade hos Lantliv & Trädgård. Glasfångaren är både antik och från Frankrike, två saker jag är väldigt svag för..
Naturligvis kom jag också hem med en massa trädgårdstidningar fulla med inspiration. Bland annat tidningen Rosie som jag inte ens visste fanns... en härlig tidning visade det sig vara. Både bra läsning och inspirerande bilder.

image246

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0