stolt matte

Wilma är JÄTTEDUKTIG! Jag är så stolt så jag kan spricka... bokstavligen..när som helst.
Vi var ute och gick och jag hade henne lös, inte ens halsband på. Vi mötte hundar och hon höll ändå kontakten med mig. Vi passerade ett par hundar bakom staket som sprang mot henne och gapade och hon kunde ändå hålla kontakten!   Wow!

Jag kopplade upp henne en gång när det satt en katt på trottoaren... ville inte riskera att hon skulle göra fel. Katter är nu en gång vansinnigt roliga att springa efter. Men annars gick hon okopplad hela tiden.

Jag är idag världens lyckligaste matte. Allt tränande var värt det här! Wilma sken också som en sol... hon också.

Vi mötte grannarna (som har byns lydigaste schäfer) ,de sa: - men .. va duktig hon har blivit!     -Ja, det har hon svarade jag och lät säkert lite mallig, men det kan inte hjälpas.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Klart man blir stolt och mallig en sådan gång!

2008-04-04 @ 15:48:41
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Susan

Man ska va mallig över sin vovve å sina barn, vi har nog den lydigaste, trevligaste hunden "på våran gata i staaan"(som Stina i Saltkråkan sa)
Mina föräldrar har däremot en liten bortskämd terrorist som inte bara har svårt med katter. Det är joggare, cyklar, skateboards, stora hundar....osv. Inget trafikvett heller, rusar rätt ut i gatan i bland efter bilar, puh! Tips? Hon är 5år lhasa-apso+en gnutta papillon.

2008-04-04 @ 17:51:25
URL: http://Praktmorsorna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0