tokhund

TERRIER !!!!!  SUCK..
Går ut med vovvarna på promenad i det vackra vädret.. tänker mig att gå läääänge och sakta, bara njuta och spana in på alla trädgårdar där vårblommorna svämmar över.. men Veiron har andra tankar. På varje dammig gata slänger hon sig ner och rullar runt, runt och snurrar in sig i koppel.. både hennes och Wilmas, lika dammig som gatan blir hon... alldeles grå  ... TOKHUND!
Wilma bara skakar på huvudet åt dumheterna.
Vi tar oss sakta hemåt.. många rullstopp.. nu börjar hon tycka att det är varmt.. tungan hänger ut ur munnen och hon går allt långsammare. När vi nästan är hemma tycker hon att nu får det vara nog och lägger sig helt sonika ner på en skuggig gräsmatta - och vägrar flytta sig en millimeter.
Jag får dra den liggande hunden med mig en lång bit, innan hon fattar att den där plastmatte kommer inte att ge sig. Till sist ger hon upp och följer med.
Sista biten hem går i kort koppel som jag håller uppåt så hon inte har något annat val än att knata på.
Väl hemma slänger hon sig raklång på golvet - och där ligger hon än.
Jag har dammat av henne så gott det gick...


Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

hahahaha... det är inte lätt alla gånger att vara matte :)

2008-04-30 @ 14:29:00
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Susan

I bland blir man seriöst bekymrad hur de ska överleva sommaren när det redan nu är jobbigt varmt. Hund-hypokondri kanske?
Nyss varit på majbrasa med fyrverkerier & en massa puckade hundägare. Man blir så förbannad, vissa verkar bara vilja visa upp dem till vilket pris som helst. Eller oxå är de så slöa att de inte orkar gå nattkissen utan tar två flugor i en smäll. Folk! Grrr....:(

2008-04-30 @ 21:55:06
URL: http://Praktmorsorna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0