dammen

Min lilla damm. Alldeles för liten egentligen, men så fick det bli.
 Den är gjuten i betong.
Vit näckros, elefantgräs, svart nysrot, ormbunkar, några irisar,
kaveldun är några av de växter som jag planterat runt dammen.

Tanken är att det mest ska vara vitblommande för det här är på tomtens skuggsida.
Lite vilt får det gärna vara.. stenarna ska bli mosstäckta - jag läste någonstans att man ska pensla fil på dem för att mossan snabbare ska få fotfäste.. jag ska prova.




vitblommande ettårig cosmos



elefantgräs till vänster på bilden. Den är lika hög som mig nu och tänker växa ännu mer,
jag tror den blir runt 2 m som fullvuxen.



Den här kom i jorden i går invid dammen och sedan kom regnet och vattnade.
Det är
årets perenn. Vitblommande förstås.


Kommentarer
Postat av: Anita o Uno

Vad fint. Dammen ser stor ut på bild tycker jag.Men sen när växterna blir stora (en som vet haha) så syns inte storleken. Himmla svårt att röja, man är ju så glad när det växer!

2008-08-27 @ 18:29:59
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Moas

Vilken damm.. jag har också hört det där med filen.. så prova du och det ska bli spännande o se om det stämmer.. =)

2008-08-28 @ 09:15:14
URL: http://moasgard.tradgardsblogg.se/
Postat av: Evami

Så flott en dam:) Det er så trivelig med vann,er så godt for sjelen det:) Klem Eva

2008-08-29 @ 08:26:34
URL: http://www.evaslilleverden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0