sommar än

Det lär vara sommar än... men jag undrar om det verkligen stämmer. Ja sommar-OS pågår för fullt, jag vet, men här blåser det höststorm och gullriset har snart blommat över och Konsum säljer Bollkryss ...så det kanske bara är lurendrejeri alltihop.

För säkerhets skull så inhandlade jag en massa stearinljus i går på IKEA. Både långa och korta. Nu får det bli mörkt så mycket det vill! Några extra ljusstakar slank också med av bara farten.

Det lär vara sommar än.. fast
höstkataloger och kursprogram har redan hittat ner i brevlådorna, säkert är det redan bläddrat och beställt och klart hos många. Allsång på Skansen visade sin sista föreställning för säsongen.. och jag såg ett gäng änder som hade formerat sig på himlen för resa söderut (det kan ha varit en övning förstås, men det såg riktigt ut). 
 
Skolorna börjar. Butikerna är fulla av blanka kollegieblock i rutat och randat och omslagspapper med färgglada mönster. Det väcker minnen, nästan så jag känner lukten av grundskolan och ser skolbänken framför mig.
 En höstkurs vore nog mysigt ändå... då skulle jag kunna inhandla lite nytt skolmaterial jag också :) Jag ska bläddra i kurskatalogerna och se om det finns något skoj . Fast än är det sommar!



Kommentarer
Postat av: Mossfolk

Ja, det känns väldigt mycket som höst! Sommarkläderna är på superrea i affärerna och på kvällarna mörknar det så tidigt att det är dax både för lampor i fönster och levande ljus.

Fast jag tycker nog att det är rätt mysigt... i allafall så här i början :)

2008-08-15 @ 10:43:09
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: Lynette

Jo det är visst sommar än, men....det känns onekligen som hösten kommit MYCKET närmare.

Tänkte på det igår kväll när vi såg på tv, hur mörkt som helst! Mysljus fram! Vadå sommar?

2008-08-15 @ 10:45:24
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Christa

Något lurigt är det.

Känns inte som om det blir mer sommar.

Sätter in siktet på en fin höst ist.

MEN.. skulle det komma ngr sommardagar till så klagar jag inte ett dugg.

Ha det gott vännen

ps. blev sugen på äpple

2008-08-15 @ 11:24:39
URL: http://hissen.blogg.se/
Postat av: Bitte

När jag kikar ut är det sommar,ljuvligt!Men,inte när jag kollar av temeraturen.Sommaren är förbi,här i alla fall :(

2008-08-16 @ 08:40:33
URL: http://www.metrobloggen.se/leva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0