ohoy!

Matte: -Välkommen hem!




Ohoy!


Ibland händer det att man måste stanna kvar en liten stund på jobbet, bara för att göra klart det där sista innan man kan gå hem. Ni känner säkert igen det. Så blev det för mig den här gången. Mina 10 veckor var till ända den 5:e december. Men nu börjar jag bli färdig, så jag kan göra helg.


Slutet är nära!

Inte på världen, men väl på resan. 12300 nautiska mil, eller 4 veckor lång var den. Snart glider vi in mot kajen i Göteborg, skickar iland kastlinor och får trossarna på pollare. Sedan tajtar vi hem och ligger väl förtöjda. När rampen ligger på kajen och det beordrats "väl i maskin", då kan man slappna av. Då kan man packa sin sjösäck, dra på sig landgångssviden och kvittera ut sjöfartsboken av skeppar'n. Sen är det tack och goodbye för den här gången.


Tack och goodbye får jag säga till er också. Tack för alla uppmuntrande kommentarer och glada tillrop jag fått av er. Kanske, med Mattes tillåtelse, att vi ses om sådär en 10 veckor, när jag mönstrar på igen...

- jag hårt arbetande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0