rosenskära


Rosenskära eller Cosmos kallas den också.

Jag köpte fröer till en vit, dubbel rosenskära på trädgårdsmässan i våras.
Nu blommar de!  Vit .... dubbel - not so much :(  :(

Det har blivit fel ofta sista tiden när det gäller färg. Här tror jag att jag köpt vitt - då blir det rosa.
Så tror jag att jag köpt rosa - då blir det blått.. så där är det hela tiden, jag börjar tröttna!

En sak är säker, aldrig mer att jag köper varken frö, lökar eller plantor på trädgårdsmässan.
I alla fall inte nåt som inte är i blom så jag kan se att färgen är rätt.

pink is the new white!


Kommentarer
Postat av: Bitte

Men den är fin,trots att färgen inte var förväntad.Klart man vill ha den färg man tror man köpt.

2008-07-30 @ 13:36:15
URL: http://www.metrobloggen.se/leva
Postat av: Anita o Uno

Ja jag köpte 3 plantor vit Lobelia som var i knopp.

Den ena är blåvit.Inte första gången dom tappat frö i fel kruka.

2008-07-30 @ 15:13:36
URL: http://unoett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0