hundsaker


För en gångs skull så har jag lyckats köpa en boll som håller!
Tung och bra är den och flyger iväg lååångt.
Wilmas näst bästa sak.
Den bästa är en plastleksak som ser ut som en dummy och som flyter i vatten.
Den är också omöjlig att ha sönder (som det verkar än i alla fall).

Undrar hur mycket pengar jag har lagt på min jycke.. en hel del blir det nog sammantaget.
På halsband, leksaker, godis och andra braatthasaker.

Tur för Wilma att hon inte är en liten modell,
annars skulle väl matte ha haft på henne gulliga kläder också!
Fast jag tror att Gullegubben skulle protestera då!
Han tycker det är urlarvigt när folk smyckar ut sina hundar.
Jag tycker att en del är gulligt, men det får inte bli för mycket.
 
Vad tycker du?
Är det larvigt eller gulligt?

Wilma ska få en vindjacka faktiskt, när jag hittar rätt storlek
(och en som är tillräckligt snygg förstås!).
 För hon blir så kall om man är ute länge i slaskväder på vintern.
Med en jacka så slipper hon bli blöt inpå skinnet.

- Matte! en gång till!!


Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag har täcken till mina om det blir väldigt kallt på vintern.

2008-07-25 @ 16:44:41
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag har overall till den frysiga tiken. Behöver regnskydd till dem båda. Men hittar bara till tiken, hon drar den storlek som de säger att hanen ska ha.



Ska även sy en fleecetröja till hanen som han ska ha om han får ont i halsen igen. Allt enligt veterinären. Gammelhunden måste hållas varm då.

2008-07-25 @ 19:13:09
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Anita o Uno

Ja usch vad jag har handlat leksaker till Uno. Och hundgodis.Leksaker som gått sönder i ett nafs, leksaker som kostat skjortan och inte alls varit roliga.Varför? Jo för dom har inte gått att ha sönder.Har har ett bildäck (riktigt) och ett cykeldäck som han har haft mycket skoj med och som faktiskt har hållt.

Han har regntäcke och vintertäcke som åker på. Gillar det? Näe.Sen alla koppel och halsband!

Nej jag gillar inte det dom sätter på hundar, typ skor och spetsklänningar. Där går gränsen.

2008-07-25 @ 21:42:35
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Nettan

Jag tycker absolut inte att det är löjligt med lite kläder till hunden och det är kallt.

Jag har "jackor" till mina på vintern och det är riktigt kallt !



Men jag kan ju då tycka att det är till överdrift när det kommer kepsar, stövlar och en massa överdrivan atteraler på sommaren på småhundar för att det är mode i usa. då är det bara för att hänga med modet där och för att synas - tycker jag då, men det är nog många som tycker att det är helt ok, och det får dom tycka om dom vill.



kram

2008-07-26 @ 00:00:30
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0