semester

Nej nu tycker jag synd om alla som har slut på semestern!
Stackars er!!
Vilket väder vi har fått!.
Ni som börjat jobba får trösta er med att värmen säkert inte håller i sig så länge..

Gullegubben ska jobba idag - fast han har semester.
Han ska göra en stensättning hos våran förra granne.
Han åkte precis med förmaning om att dricka mycket vatten, ta pauser, nu när det är så varmt.
Kommer han att lyssna på mig..? - nä antagligen inte.

Vi skulle fortsatt vårt soffletande i går. Blev det av... näe.
Då åkte han iväg och tittade på en ny maskin istället och var på ett annat jobb.
Nä jag ska inte klaga på min Gullegubbe, utan allt hans jobbande skulle vi inte ha
råd med någon soffa överhuvudtaget.
Men han behöver ha semester på sin semester tycker jag.

I morgon blir det i alla fall inget jobbande (jag tror jag ska gömma lastbilsnyckeln ;))
så vi siktar på att kolla efter möbler då istället.

Vitt är finast i skugga


Kommentarer
Postat av: Nina

Göm både lastbilsnyckel, hans skor och byxor... då stannar han hemma. Tror inte att han ger sig iväg i bara kallingarna :)



Har en känsla av att det kommer att vara varmt ganska länge denna gång. Men jag kan ju ha fel... tur att man får ha fönstret öppet både hemma och på skolan.

2008-07-25 @ 09:14:07
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Vilken tur att man har två veckors semester kvar.

Ha en skön dag!

Kram

2008-07-25 @ 09:14:10
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Lynette

Jorå,vi ändrade bloggen så den blev så där lagomt ljuv. Som vi är EGENTLIGEN haha. Hoppas du får igenom möbelletandet. Lycka till. Måndag=jobba fast bara 4 dgar, sen blir jag ju portad av komunskrället grr.

Ha det så gött i värmen.

2008-07-25 @ 10:16:48
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0