min dotter Elvis

Hör om föräldrarna som vill döpa sin dotter till Elvis. De har fått nej av myndigheterna med motiveringen att Elvis är ett för maskulint namn. Nu har de överklagat. Hon har alltid hetat Elvis.. hela tiden i magen.. och nu vill föräldrarna att hon ska få fortsätta heta det.

Vad tycker du?

Är det synd om ungen om hon blir döpt till Elvis?
eller är det t o m bra att heta något väldigt annorlunda.. danande för karaktären att skilja sig från mängden redan som bebis?

Det finns 10 kvinnor i Sverige som heter Bengt. Det är ett ortsnamn och det kan man heta.
Det finns ett 25-tal män som heter Annika, också det ett ortsnamn så det går bra.

Ska man få döpa sina barn till vad man vill?

Kommentarer
Postat av: Uno

Nej det tycker inte jag att man skall få göra.

Matte döpte mej till Uno fast uppfödaren protesterade.Men jag är bara en hund.

PS jag heter Yellow Submarine med, är det bättre?

Uno Snygg

2008-06-04 @ 20:01:04
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Hanna-Sofia

När det gäller barn, nej inte vad som helst. När det gäller vuxna tycker jag nog det kan vara lite mer fritt. Jag har haft en arbetskamrat som hette Åvy. Pappan var inne på Åke och Mamman Evy och detta blev Åvy. Det är hon ensam om i landet att heta.

2008-06-05 @ 00:24:05
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0