köksgardiner i vitt och svart

image26

Jag virkade en gardin och så stärkte jag den med potatismjöl.
Den blev stel som en pappskiva - perfekt!

Det värsta är att Wilma fällde hår just under den tiden. Gissa vad mycket svarta hårstrån som är invirkade i gardinen. Det syns bara om man går nära.. som tur är .

Tillägg 29/4: Jag hittade några sidor om stärkning. Gjorde som hos fingerfärda. Använde potatismjöl och vatten inget salt. Men jag hade i så mycket potatismjöl att gardinen kändes lite slemmig, sedan pressade jag den under handduk när den var halvtorr.

*sköta linneplagg

*fingerfärda

Kommentarer
Postat av: Tips&Trix

Har kollat dina verk,så himla händig du är och vad fint du gör!

2008-04-23 @ 10:31:50
URL: http://www.metrobloggen.se/pipet
Postat av: pixi

Måste fråga..hur stärkte du!!kokade du upp mjölet med vatten o doppade dem lr??Har inte hittat nåt bra sätt som funkar för mej!Wow du virkar sånt jag precis börjat med,mormorsrutor.gardin vill jag lära mej att göra men har svårt att läsa mönster så vi får väl se hur det går,men jag ska virka ett överkast med vita mormorsrutor iaf!!

2008-04-29 @ 09:47:40
URL: http://dentatuerademamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0