cirkushunden

I går kväll var vi på kurs, jag och Wilma. Det var tredje gången på fortsättningskursen. 
När den är slut är det nog färdigkursat på ett tag för vår del.
Jag ska försöka ta mig i kragen och fortsätta träna, för jag märker ju att det ger resultat.

I går tränade vi mycket på att hundarna skulle jobba nära varandra utan att nosa eller på annat sätt bry sig om varandra. De var jätteduktiga. "Slutprovet" i går var att tre hundar satt eller låg på en parkbänk och de andra satt nedanför bänken, det klarade de galant!

Efter det här kanske du kan börja på Cirkus, eller vad säger du Wilma?


Kommentarer
Postat av: Erica

Haha söt Wilma. När kameran kommer fram ska hon spexa! hon måste ju visa sig för Eden;)



Ang. inlägget jag skrev med lösa hundar.. Hon sa ingenting då de kom, eftersom det är när hon blir frustrerad som hon låter som ett monster och försöker strypa sig själv.. De visade hon däremot för de hundarna då deras mattar hade kopplat dem och det var 10m isär - när jag stod och pratade med dem så kom Staffan och Eden smygandes fram. Hur göra? När vi möter hundar ute så är det inte ALLTID hon börjar låta, men hon drar i regel alltid (fortfarande, även om det hela har tonats ned). Om det inte är utanför det "magiska avståndet" (då hon bara tittar snabbt utan att dra eller låta och går vidare med mig, då andra hundar inte är så nära)

2008-05-20 @ 10:16:36
URL: http://tindrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0