ohoy!

Ohoy!


Alla besökare kommer inte från ovan. En del bara dyker upp när man minst anar det. På en stor båt som den där jag är nu ser man tyvärr inte så mycket av vattnet. När man sitter 40 meter upp och har skymd sikt nedåt missar man mycket. Man har mycket bra utsikt runt horisonten, men ser knappt vattnet de närmaste 100 metrarna.


De små flyr med alla medel, som den här i Indiska Oceanen. Kanske den skulle ha varit med i förra inlägget?!

                                           


En gråval dök upp mitt framför bogen en eftermiddag utanför Kalifornien. Alldeles för nära för att det skulle gå att svänga undan. Lyckligtvis klarade hon sig med något 10-tal meter till godo. Men jag förstår varför hon gav mig en så ilsken blick...

                                     


Kommentarer
Postat av: Ninna

Fina bilder. Hur länge är han på resa?

2008-11-02 @ 17:54:20
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Spännande att få se valar.

2008-11-03 @ 00:41:47
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0