snöblandat

Den sjöblöta jackan hänger över en stol på tork. 

Med kapuschongen nerdragen till nästippen tog jag en runda med hundarna. 
En kort runda.
Vi fick hoppa mellan vattenpölarna.
Från himlen vräker det ner, stora droppar av snöblandat slask.
Samtidigt som det blåser isvindar.

Jag lär inte se några Leonider i natt heller om det ska fortsätta så här.

Regnet kan få smattra på bäst det vill.
Jag ska värma mig med en kopp te, dra en filt över knäna och läsa ur min bok.

Det skulle inte vara lika mysigt förstås om solen sken därute..

Kommentarer
Postat av: Lynette

Enda fördelen med att inte ha hund är när det är busväder. Fast allt annat är på plussidan så det måste bli en vovve snart:=)

Måste bara övertala Carlos först!

2008-11-18 @ 16:54:59
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag hoppas verkligen jag är rätt när jag kan ana sarkasmen i den sista meningen. Inget kan ju gå upp mot att svalka sig med en läskande dryck, leta upp bästa skuggan och njuta av att boken inte är slut förrän solen har gått ner...

2008-11-18 @ 22:21:14
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0