amaryllis och tokstollar

Vi har storhandlat idag. Bilen full med kassar ... och hundar. De ville följa med.

Bara en massa mat och sånt. Men en amaryllis, vit och fin slank det med. Eller rättare sagt ska bli vit, än är det bara två knoppar. Förr sparade jag amaryllislökarna, satte ut dem på sommaren och hade mig men det har jag rationaliserat bort, nu är de bara slit och släng, fast slängdelen tar emot en aning fortfarande...är lite blödig...en blomma är ett liv det också.

Jag och Gullegubben satt och försökte se på film ikväll men det var inte det lättaste. 
Hundarna var så stolliga. Jag skrattade så tårarna rann. Det gjorde hundarna också... ja tårarna rann inte förstås men skrattade gjorde de, stora grin från öra till öra.
De har verkligen fantasi. Leksakerna dödas efter konstens alla regler. Man skulle ha en videokamera och lägga ut på youtube så andra fick skratta.. det går inte att beskriva med ord. Tokstollar säger jag bara!

Kommentarer
Postat av: sadia

amaryllis är så fina!

2008-11-10 @ 07:29:24
URL: http://sadia.blogg.se/
Postat av: Nina

Vet du att du kan låta bli att sätta amaryllislökarna till jul... sätt dem i april istället och få en sommaramaryllis. Det är underbart fint på sommaren med blommande amaryllis!



Och du blir beundrad av alla som tror att du kan trolla :)

2008-11-10 @ 10:56:08
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0