gryta

Nu har jag varit riktigt huslig. En köttgryta står och puttrar på spisen.
Långkok min själ..;)! En halvtimma till ska det puttra ungefär...Per Morberg skulle vara nöjd om han såg mig!
Jag kokar grytan i paltkastrullen, lika bra att göra mycket när jag ändå håller på. Så nu kan hela kvarteret komma och äta om de skulle vilja :D 
Högrev och vin och lök och vitlök och morötter och tomatpuré och svamp och bacon och... nästan så jag blir sugen på att börja äta kött igen...
Maten är till min hårt arbetande Gullegubbe, han är säkert snart på hemväg och hungrig. Han har varit ute på grävjobb hela dagen. Jag själv har ätit tacorester från igår, det var inte dumt det heller:)!

Kommentarer
Postat av: Lilla B

ÅH!!! Så gott det lät. En gryta som får puttra länge och med vin o lök o kött o bacon. Mmmm. Så gott!!

2008-10-18 @ 18:32:32
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Erica

åh han är en lycklig man:) men tacos, va äter du istället för köttfärs då?

2008-10-18 @ 20:48:08
URL: http://tindrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0