flockpromenad

10610 steg... först en timme med bara Valpen. Som vanligt var hon stressad och dragig den största delen av promenaden (jag blir stark i vänsterarmen.... och börjar känna av ischiasnerven...aj..men jag får en väldans massa motion :)).
Efter den timmen gick vi hem och hämtade Wilma. Nu var Diva rätt mör av värmen och promenerandet så jag tänkte det var läge att gå med båda jyckarna samtidigt. Det gick över förväntan. Efter bara tio minuter gick båda sansat vid min sida.
 
Det är vackert. Vackert med två stora hundar som går lugnt vid sidan med svansarna sakta svajande ... kopplen i en avslappnad hand. En vacker känsla också ...harmoni...meditation. Man kommer in i en jämn lunk och det känns som att man skulle kunna fortsätta gå hur länge som helst. En "primal activity" säger han Cesar... och jag kan inte annat än att hålla med. Bra medicin för själen tror jag :)


Kommentarer
Postat av: Evami

SÅ deilig når du kan gå tur med begge to uten at Diva er helt i 100:) Skjønner at du koser deg da:) Ha en fin tirsdag:) Klem Eva

2009-04-28 @ 16:34:36
URL: http://www.evaslilleverden.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kramen tillbaka! Jag är kass på att blogga o svara på kommentarer nu för tiden...suck!

På mina promenader mellan sjukhuset o hotellet möter jag många hundägare med sina älsklingar...och jag saknar Ditte så otroligt!

Kramen!

Ragnvi

2009-04-28 @ 17:22:48
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Jag blir också lite smått salig de gånger min hund går ordentligt vid sidan om mej utan att dra, så kopplet kan hänga fritt i den där sköna bågen. :-) Men det händer inte särskilt ofta! Hm... <:-/



Ha en jättefin kväll! :-)



2009-04-28 @ 19:32:27
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Anki N

Ja de e ro för kropp o skäl med hundar i koppel som bara hänger där...vi har både ock,,alltså både de som drar o de som går som folk ((höllt jag på att skriva)) vår schäfer går helts utan koppel vid sidan om, han är en benvärmare, de e nog de flesta schäfrar. Vår golden vill helst gå sin egna väg, i kopplet har hon bråttom först men sedan hajar hon att vi inte ska springa fram...hummm.

Nu har vi fyra hundar här igen. Alla fyra på en gång i koppel?# Nä jag tror jag hoppar över det.

Kramiz Anki N

2009-04-28 @ 20:07:06
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh hjälp vad jag saknar min vovve nu när jag läser dina rader alltså. Jag har saknat henne varje dag sedan hon lämnade oss i oktober förra året men nu när våren anlände och jag fick promenera ensam bland blåsippor och vitsippshav var saknaden mer än smärtsam...

Ha en fin dag och heja heja med stegräknaren:)

kram

Emma

2009-04-29 @ 07:45:53
URL: http://livskrafter.blogg.se/
Postat av: Olessia

haha det låter bra :D

2009-04-29 @ 09:27:01
URL: http://nenno.blogg.se/
Postat av: lotta

mkt promenad blir det alltså!! hääärligt!!

2009-04-29 @ 12:51:05
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Borzita

Hej!

Åhh, jaa, jag vet hur det känns när man går med två stora hundar vid sin sida, med slaka koppel och de är totalt in sync med en själv.

Jag hade förr två Borzoi hanar som jag var ute med varje dag, vi gick alltid alltid tillsammans alla tre.

Gamlingen Ricky fick de gångerna sin egen prommis. Ibland fick han också följa med oss, och då var det jag och tre hundar.

Jag får så småningom privilegiet att gå med två stora hundar igen, när Rottisvalpen blir äldre.

Ser fram emot det.



Hälsningar

Borzita o hundarna

2009-05-01 @ 21:37:11
Postat av: Anna-Karin

Hej!

Kul att hitta en blogg med lite hundprat. Har en brun labbevalp på 8 månader. Ovanligt lydig för att vara så liten .Går mycket lös om det inte kommer hundar i vägen förstås då blir det koppel. Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan hund nu. Så skönt att bara vara med sina egna tankar på en lång promenad med en skuttande hund.

Anna-Karin

2009-05-06 @ 12:27:52
URL: http://annakns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0