sista gången

Vad har du gjort med hunden, sa kursledaren med ett stort leende.  
Sista gången på vår vardagslydnadskurs idag och Diva var helt underbar. Fin kontakt och lyssnade till sin matte.
Vi fick massor av beröm och jag sög åt mig alltihopa ;) .. (bra att ha i bagaget till en annan dag när inget vill fungera. ) 

Allt har blivit så mycket bättre med den här hunden. Hon börjar fatta att det är jag som är hennes ledare och inte tvärsom. Än är det lite kvar men allt jobb jag lagt ner börjar ge märkbara resultat. Det känns super!


Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Grattis till framstegen! Måste kännas underbart för er båda. Vi som har sällskapshundar går ju kurser också, men fattar inte alltid att träningen ska fortsätta mellan kurstillfällena och aldrig upphöra.

Det är tröttsamt med hundägare som aldrig praktiserar sina inlärda kunskaper. Stackars kursledare också!

Postat av: Erica

Åh ni verkar haft en fantastisk helg :) Det har vi också haft, och vi struntade i kursen. Efter att ha diskuterat i timtal kom vi bara fram till att vi inte kommer lära oss något av henne som kursledare, samt att våra principer inte stämde överens med hennes = not good. Har haft finaste vädret här också! Och i fredags fick jag jobba på plantagen! Inte gjort sen sept! Och idag ska jag jobba med :) Stor kram!

2009-04-06 @ 09:08:03
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: Frejas matte

Grattis grattis! Vad skönt att det ger bra resultat när du jobbar så flitigt med henne.

Vi gjorde premiär på BRK igår.

Jag mutade min med köttbullar för att hon skulle hålla sej i skinnet och Susans kallades för svarta faran......

Annars skötte de sej ganska bra i alla fall:)

2009-04-06 @ 09:43:16
URL: http://underbara.bloggsida.se
Postat av: Anonym

Hejsan!

Grattis till framstegen! Bra jobbat av dig! och visst är det kul att jobba med hundarna och se vad fort de lär sig saker. Hero har gått från "gå fint sele, till nosgrimma, till vanligt halsband vid hundmöten, under den senaste månaden. Jag är så stolt!



Hälsningar Borzita

2009-04-08 @ 10:13:49
URL: http://Borzita-57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0