proppmätta

Jodå det blev både varmt och härligt väder och grillning till kvällen. Nu är vi proppmätta. Det goaste med grillningen är att det luktar så gott. Jag är en obotlig luktmänniska.. bara det doftar gott så är jag nöjd :)
Grönsaksspett; zucchini, ananas, champinjoner, lök och paprika. Köttbit till Gullegubben. En tomatsalsa och en vitlökssås och lite sallad och hembakta baguetter ( som jag glömde i ugnen så de blev lätt knäckebrödaktiga... jaja .. nästan ätbara iaf ;) ... och de doftade gott :))

Avenboksplantor är beställda. I morgon ska vi gräva ett dike för häcken. Som tur är har vi maskin så vi slipper handgräva.
Gubben på handelsträdgården hade noll koll. - Och så ska ni klippa ner till 20 cm när ni har planterat , sa han.
Besserwisser som jag är när det gäller trädgård så vet jag att avenbok inte ska toppas före den nått fullhöjd, vilket inte är 20 cm..  (dessutom klippas på sensommaren -så det så!). Den ska ha en genomgående stam och bara grenarna ska klippas vartefter. Det sa jag till honom.
Jag kunde se på hans min att han tyckte jag var knäpp.

Kommentarer
Postat av: sara

Hej!



Vi ska också sätta häck:) Måste fråga vad är det för maskin som ni använder?? Blir jätte glad om du svara snart... Mvh Sara

2009-04-11 @ 10:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0