de pratar med mig

Jag älskar mina blommor och de älskar mig tillbaka :)

Jag nästan känner när det är något fel.. när de inte mår bra. Matte jag vill ha ny jord kan jag höra någon viska ... någon annan vill ha mer vatten eller byta fönster. (nej jag har inte blivit knäpp det är sant, det är så ;))

Gardenian har blommat ihärdigt i flera månader. Nu kommer bara någon enstaka knopp men istället har hon satt igång att växa. Blomman bor i ett norrfönster och jag ser till att den alltid är fuktig - nästan blöt i jorden. Jag har planterat ner den i en porslinskruka som saknar hål i botten . Hon verkar trivas med att ha det precis så. (råkar jag hälla i för mycket vatten tippar jag bara krukan så det värsta rinner ut).


Kommentarer
Postat av: Cina

Bra tips... Ska försöka bättra mig lite med mina blommor. Dom har liksom inte fått vara första prioritet på ett tag. Men nu så....

2009-08-15 @ 16:34:25
URL: http://cinapics.blogg.se/
Postat av: Ingegerd

Fantastiskt fin gardenia, de är ju inte lätta. Du har gröna fingrar! Jag glömmer ofta bort att vattna mina krukväxter så det har blivit ett torktåligt sortiment som klarar sig kvar.

Postat av: Vida

Vilka lyckligt lottade blommor som hamnade just hos dig tänker jag.



kramen

2009-08-15 @ 22:02:24
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Maja

Håller med Vida! Lyckliga dom:) Jag är inte speciellt lyhörd för vad mina stackars blomster försöker säga nuförtiden:)

2009-08-15 @ 23:18:13
URL: http://hosmaja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0