gröna fingrar

Ja jag tror banne mig att jag har gröna fingrar.

I fjol hade jag vita petunior i den här blomlådan.
De stod kvar vissnade efter vintern och då tog jag bort dem i maj och planterade murgröna i lådan istället.
En dag såg jag att något annat växte bland murgrönsplantorna ... nej inte ogräs här oxå var min första tanke, tills jag tittade närmare ... och jo var det inte... petuniorna från i fjol hade sått sig och kom tillbaka.
Det har jag aldrig varit med om förut. Jättekul.
Säkert för att jag lät petuniaplantorna stå kvar sedan de vissnat, då hann de fröa av sig.
Ibland lönar det sig att inte ha för bråttom att rensa bort och städa på hösten!

Nu är det aningen trångt i blomlådan...


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Vad kul att de frösådde sej så - och att de hann växa till sej och blomma så här frodigt också innan säsongen är över. :-)



Jag planterade penséer lite var och stans i rabatterna i våras, och hoppas på att de också har fröat av sej bra och kommer tillbaka som nya små plantor nästa vår. :-)

2009-08-05 @ 12:08:20
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Tösasnodden

Inte illa att upptäcka de gröna fingrarna, jag tycker jag märkt av dem länge å då är det bara här genom bloggen!! =)

2009-08-05 @ 16:59:41
URL: http://carolaeriksson.blogg.se/
Postat av: anita&uno

Så fint.Nej man skall inte ha för brått att rensa bort .Jag låter penséer stå på ett ställe i en låda och dom kommer varje år. Små bebisar visserligen, men söta.Du undrade vad jag har i dammen, det är vita näckrosor.Men mest blad som syns.

2009-08-05 @ 21:42:54
URL: http://unoett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0