nerhårad

Tittar på Cesarreprisen som jag missade i måndags och snyggar till hundarna. Det blev en hel soppåse fylld med hår efter att jag borstat igenom Diva. Mina svarta mysbyxor ser ut som de suttit på en renfäll. Fulla i stela beigegråa hårstrån. Först lossnade underullen tussvis nu verkar överhåret vara på väg bort det med. Hon borde tänka på att det blir vinter snart!
Wilma lossar inget alls nu, hennes päls är blank och vågig. De kunde väl synkronisera sig kan man tycka och underlätta för matte, men icke. Här ska visst håras ner året om.
Nu fortsätter skönhetsvårdandet. Jag ska klippa Wilma tassar. Hon ser ut som hon har tofflor på fötterna med all lång päls. Jag har köpt en speciell tass-sax med rundade spetsar för att det ska bli lättare att klippa. Hon är så rädd om sina fötter hon.
Efter allt klipp och borstande blir det dammsugning - igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0