rensar

Fortsatta planer för idag är fortsätta att rensa kullerstensgången som går genom potatislandet. Jag gjorde gången för några  år sedan och hade täckväv och grus under men lik förbaskat växer det massor mellan stenarna... snart syns stenarna inte.  Lite likt straffarbete att rensa men fint blir det när det är klart :)
Hitom landet ska det bli stensättning också så småningom. Jag gillar inte gräsmatta! Finns inget tradigare än att gå fram och tillbaka med gräsklipparen. Hellre rensar jag!



Skottkärran fylls nere till höger.
Plattgången har jag rensat. Hurra! one down one to go.


Kommentarer
Postat av: Ninni/fotografia

Vad duktig du är! Det där är ett riktigt slitgöra, speciellt för knäna. Jag hade ett kryddland med kullerstenar emellan men jag orkade inte med att rensa så det fick bli en annan modell. Myntorna är ju hopplösa när de sprider sig.

Men det är skönt när det är gjort och snyggt blir det!

2009-08-04 @ 16:10:39
URL: http://piona.blogspot.com
Postat av: anita&uno

Ja det är jobbigt. Jag vet. Jag har en innergård som är kullerstensbelagd och några gångar här o där i trädgården.Sen är det ju så att ju äldre man blir ju jobbigare är det tyvärr..

2009-08-04 @ 16:41:05
URL: http://unoett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0