trädgård i augusti

Funkia



Klematis Rouge Cardinal
Aronia med bär i bakgrunden.



Persikoträdet har växt på sig rätt så mycket i sommar.
Men än ingen frukt... vet inte om det ens är möjligt.
Nästa år ska jag prova att hjälpa trädet med pollineringen när det blommar.



Liljan Star Gazer. Doftar fantastiskt.
Jag går omkring med gul nästipp efter att ha varit för närgången :)



Mer doft. Speciellt på kvällen känns Kaprifolen långväga.




Det blir mycket frukt i år. Det här trädet är stolligt. Alla äpplen på samma gren!
Kanske skulle ha gallrat... äsch det blir nog bra.



De flesta rosorna har gjort sitt och ser ut så här men några blommar än.




Valnötsträdet (manchurisk valnöt) har växt något kopiöst i år.
Minst en meter nytillväxt. Vart ska det sluta.



Perukbuske har jag planterat in för att få färg bland allt det gröna.
I fjol frös den nästan bort men har nu tagit sig igen.
 Hoppas den är tillräckligt etablerad nu för att inte frysa bort så mycket.
Jag ska täcka med löv till vintern för säkerhets skull.



Olivträdet ska jag pina med en vinter utomhus.
 Men den här citrusen ska få komma in när det blir kallare.
Så länge temperaturen håller sig över nollan ska den få vara ute.


Kommentarer
Postat av: Helena-rutan

Mycket finheter må jag säga. :)

2009-08-12 @ 18:35:49
URL: http://helena-rutan.blogspot.com
Postat av: Nina

Manchurisk valnöt... så heter det träd som finns i en trädgård bredvid där jag bor... och som jag kikat på länge nu. Då vet jag det.



Fint du har i trädgården. Saknar att inte ha trädgård... faktiskt... men saknar inte gräsklippningen och snöskottningen.

2009-08-12 @ 19:40:30
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Maja

Fint!!! Gillar speciellt den röda klematisen. Hade en vad-den-nu-hette (en blålila) som dog efter två år så jag är ute efter nåt nytt.

2009-08-13 @ 09:20:45
URL: http://hosmaja.blogspot.com
Postat av: Anki N

Vilka härliga bilder på underbara växter!!!

Kramiz Anki N

2009-08-13 @ 10:26:36
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0