inga tomtar

-Men hallå. Lek med mig istället! Diva vill ut och röja i snön. Snön som ligger kvar. Hurra! Det ser ut att bli en vit jul :) precis som det ska vara. Fast julstämningen vill inte riktigt infinna sig..

Jag julpysslar inte. Syr inte en enda liten tomte. Bara kläder. 
Nu sitter jag och letar mönster i handarbetstidningarna. Hittar flera jättefina. Kjol, klänning, byxor, huvtröja...
Är såååå sysugen men jag har sytt upp det jag kunde.
Nu behöver jag mer tyg och mer mellanlägg och fler blixtlås ... och
Allt material tar slut för fort.



En blus är nästan färdig... det fattas bara mellanlägg att stryka på infodringarna.
De ska sys i och så knappar och fåll.



En jacka. Klar. Mönster från Allt om Handarbete.
Skulle vara i fleece men jag sydde den i ull istället. Den blev jättebra :)


Kommentarer
Postat av: Nina

Ja, allt material tar slut för fort! Det har du så rätt i.

2009-12-16 @ 16:34:27
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Helena-rutan

Fin bild på Diva. :)

Ser ut att vara fina kläder du sytt också. :)

2009-12-17 @ 10:03:11
URL: http://helena-rutan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0