mönster till pulsvärmare

Till Mia och alla andra sticksugna

strumpstickor 2,5 eller 3
tvåtrådigt ullgarn eller annat tunt garn.

Lägg upp 64 maskor fördelat på 4 strumpstickor.

Sticka först ca 5 cm rätstickning (ska sedan vikas in).

Varv 1: ett omslag, ta ihop två m, ett omslag osv (blir en uddkant och stället där vanten viks).

Sticka sedan 21 cm rätstickning och valfritt mönster.

Innan tummen; minska så att det nu är 14 m på varje sticka.
(Bäst är att minska i ett mönster då syns minskningen minst)

Tumme: Maska av 14 m. Nästa varv; lägg upp 14 m. 

Sticka rätstickning ytterligare 3,5 cm.

Maska av.

Virka längst upp på vanten;
Varv 1: fm (ta upp lagom många)
Varv 2: 3 lm, hoppa över 2 m, 1 fm i nästa m, 3 lm osv
Varv 3: 3 lm, en fast m i lmb, 3 lm osv
Varv 4: 3 fm i varje lmb.

Virka varv 1-3 i tum"hålet"

(man kan virka vad man vill längst upp på pulsvärmaren och tummen... en uddkant är fint också)

Sy fast inviket mot vantens insida.

Klart
Nä visst nä... nu är det miljarder trådar att fästa ;)

Är något oklart. Fråga så förtydligar jag!




 

Kommentarer
Postat av: Evami

Så flink du er,som strikker:) Må være gode å ha når det engang blir kaldt! Her i byen så er det 5-6 plussgrader nå,og over en uke til det er meldt litt snø! Vil gjerne ha snø til jul: Ha en flott tirsdag:) Klem Evav

2009-12-08 @ 11:41:45
URL: http://evaslilleverden.blogspot.com
Postat av: anna

Fint :)

2009-12-08 @ 14:38:40
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Maja

Så fint! Jag säger ju att jag skulle vilja ha dig nästgårds:) För det där skulle jag bli osams med rätt snabbt. Eller så funkar det bättre när jag är 37 än när jag var 22...så skulle det ju kunna va:)Kram

2009-12-09 @ 07:23:38
URL: http://hosmaja.blogspot.com
Postat av: Emma

Otroligt imponerande vackra :):):)

kram

Emma

2009-12-09 @ 09:33:05
URL: http://livskrafter.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack så mycket! =)

2009-12-16 @ 08:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0