besök

Divas förra fodervärd och hennes ena barnbarn ska komma på besök idag. Trevligt initiativ. De lär bli chockade över hur stor valpen har blivit. Och valpen lär bli överraskad och glad. 
Gammelmatte har lovat att ta med nybakta bullar så jag ska snart sätta på kaffepannan.

Få se om Gammelmatte kan hålla sig och låta bli hunden när hon kommer in. Blir säkert svårt för henne.
Jag har fortfarande en lapp på dörren där det står : Hundarna tränas, när du kommer in; titta inte på dem, ta inte på dem och prata inte med dem.
Det är för att jag vill inte att hundarna ska få uppmärksamhet förrän de lugnat sig och kan hälsa respektfullt när någon kommer in genom dörren.


Kommentarer
Postat av: Sofie

En sådan lapp har jag också haft, när vi hade afghanen (som nu mer är i hundhimmelen). Detta för att hon hade så stark vaktinstinkt och blev så på helspänn när det kom gäster. Hon blev mer avslappnad när alla ignorerade henne.



Nu mer har vi ju en vovve som är tokglad i allt som kommer över tröskeln :) Egentligen inte så bra det heller, då hon blir så glad att hon nästan tar ner folk på golvet... Så det kanske kommer upp en lapp igen, haha.



Kram, Sofie



2009-02-25 @ 15:03:23
URL: http://syssla.blogspot.com
Postat av: Ninna

Det märks att du verkligen satsar och lägger ner energi på din uppgift som uppfostrare av valpen.

2009-02-25 @ 20:10:20
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Lynette

Du är så duktig och engagerad!

Smart att sätta upp lapp.

2009-02-27 @ 23:35:11
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0