valpträff

Gårdagen var verkligen fullspäckad.

Först var vi på valpträff. Valparna är nu 6 1/2 månader gamla.
Snön vräkte ner mest hela tiden och det var slaskigt och trist. Tre timmar var vi ute och jobbade med hundarna. Jag var blöt upp till knäna när dagen var slut, fullt med snö i kängorna. Typiskt att det skulle vara sånt skitväder just den dagen.

Divans tre syskon och en schäferplutt från en annan kull möttes upp hos en av fodervärdskonsulterna, Kent.

Det var första gången jag var med om en schäferträff eftersom Diva inte har bott hos oss så länge.
Valparna var lika lika som olika varandra. Fina alla. Fast Diva är naturligtvis allra finast!

Här har vi precis kommit. Parkerat och plockat ut hundarna ur bilarna.



Kent kollade klor, tänder, hull, leder.



Vi gick en lång promenad med hundarna och fick göra diverse övningar. Sedan kom vi fram till ett fält där vi tränade inkallning och efter det gick vi upp i skogen och lade ett spår åt våra hundar.

Vi fick gå 50 meter upp i skogen och där lämna något. Jag lämnade en handske. Sedan spårade hunden upp den via mina fotspår. Diva var jätteduktig. Lugnt och sansat följde hon spåret som ingenting. När hon hittat handsken satte hon sig och tittade på mig. En perfekt markering! Vilken stjärna :D
Behöver jag säga att hon fick massor med beröm! Min valp är inte bara snygg - hon är duktig också :)

Diva har lina på sig och följer spåret upp i skogsbacken.

!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0