renovering

Så här ser vårat badrum ut just nu.

Vi har två badrum för huset har varit två lägenheter en gång i tiden och nu har Gullegubben startat renoveringen av det övre badrummet. Vilket jobb! Bara att riva har tagit ett par dagar.
Ev ska det bli badkar där uppe när det är klart. Ett gulligt med tassar, typ sittbadkar för det är ett rätt litet utrymme. Det vore mysigt att kunna ta ett bubbelbad när man är trött och frusen.
I början när vi flyttade in så renoverade vi hela tiden, men nu har vi kommit av oss sedan ett tag så det känns skönt att det är på gång igen. Vi har köpt en ny pelletspanna också som ska installeras. Huset är från 40-talet så det är en hel del som behöver göras.



Kommentarer
Postat av: Tösasnodden

Ja det tror jag det...å såna badkar är så fina!

2009-01-06 @ 17:41:59
URL: http://carolaeriksson.blogg.se/
Postat av: Ninna

Det blir säkert fint när ni blir färdiga. Nu ser det väldigt "ofärdigt" ut.

2009-01-06 @ 20:21:26
Postat av: "Lynette"

Å herregud vilket jobb!

Men det kommer ju säkert bli super när det är klart!

2009-01-06 @ 20:34:13
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Anita o Uno

Vi gör mycket samma har jag kommit på. Ja det känns som jag härmas på nåt vis. Men vi började renovera badrummet( nere är det här)för över ett halvår sen.Klinker o kakelläggning fick vi anlita nån att göra,så nu är det halvfärdigt då min man blev opererad och är fortfarande i dåligt skick. Men det blir väl snart klart.Vi har en engelsk toa, en sån man drar i ett snöre och behållaren hänger på väggen. Skulle jag haft badkar så hade det blivit ett sitt med lejontassar ju.

Sen har vi oxå installerat en pelletspanna i sommar och den ger sån go värme. Vårt hus är från början av 1900 talet och el går inte att värma detta gamla hus.

2009-01-06 @ 23:04:49
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Anita o Uno

Konsstigt jag skrev en lång kommentar och inget kom in. Mysko.

2009-01-06 @ 23:11:13
URL: http://unoett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0