snaggar mellan skurarna

Förutom att flänga runt på olika loppisar så har jag friserat trädgården i helgen.
Jag har galet mycket som måste klippas.... vilken vildvuxen trädgård var syrrans mans kommentar när de var på besök... jag föredrar att kalla det trädgård med djungelkänsla ;)
Det växer nåt otroligt i sommar tack vare allt regnande... knappt jag hinner med.
Men i helgen var det rätt mycket uppehåll mellan regnskurarna så jag hann klippa liguster, avenbok, äppelträd, honungsrosen, en jasmin, ligusterbollar och lite till.


Det är en speciell känsla när häckarna är prydligt klippta. Här en avenbokshäck.



Ligusterhäcken ska få titthål. Groparna är början till vad som ska bli runda fönster. Tänker mig att nyfikna som går förbi ute på gatan kan få kika in.


Gullegubben var modig nog att klättra upp och rensa bort vildvin som var på väg upp på hustaket.
Sedan fick han en annan briljant idé och spolade bort all mossa från taket. Det behövdes... men nu ser det ut som "hej kom och hjälp mig" ... hela trädgården är täckt av mossan nu istället för taket.
Nu ska jag gå ut och kratta mellan skurarna!


Kommentarer
Postat av: Helena-rutan

Festligt med titthålen tycker jag! :D



Jag kom på här förut att jag inte läst din presentation!!! :O Alltså stämmer den? Ålder och allt sånt???????

2009-07-14 @ 21:41:32
URL: http://helena-rutan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0