älskade gaphals

Av Wilma och hennes syskon så valde jag henne för att hon var söt. Söt med den vita bläsen och de vackra ögonen. Inte en tanke på att hon var den självständigaste och gapigaste i kullen. En utmaning med andra ord. Inte för att det är något fel med utmaningar... men jag gjorde det inte lätt för mig.
Jag tror det är vanligt att man väljer så... den av valparna som är söt ... eller modig och kommer fram direkt och hälsar (ofta en kaxig typ ;))
I dag är Wilma jättefin och följsam men det har varit mycket jobb innan vi kommit dithän. Gapar gör hon fortfarande. Speciellt när hon har roligt. Då tjoar hon så högt hon kan. Eller om någon hälsar på henne... Hej, vilken söt vovve! HEJ HEEEJ HEEEEEEJJJJ!!!! ropar hon så folk hoppar baklänges.
Jag är supernöjd med Wilma, förstå mig rätt... men nästa hund ska jag inte välja efter utseendet :)


Kommentarer
Postat av: Nina

Haha... detta gapande känner jag igen. Min tik är likadan. Kommenterar och gastar så folk dör av chocken :)

2009-06-02 @ 22:07:03
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Anar flera likhetstecken med vår hund, och hur det var när vi valde honom - eller han valde oss, var det kanske!? Fyra veckor gammal höll han iallafall världens show för oss, och skuttade runt och skällde och och var hur oemotståndlig som helst - medans syskonen mest sov!



Han beter sej lika dant fortfarande. Den skälligaste hund vi har haft, men också den roligaste! Och tuff och hård kan han också vara... Phu! Men innerst inne en glad skit - som väl är! :-D

2009-06-03 @ 09:59:31
URL: http://http://handerblandander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0