dagens planer

Planer för idag ... fredag den trettonde..
tur att jag inte är så skrockfull :)

Till att börja med ska jag och Gullegubben ta en lång promenad med båda hundarna. Minst en timme... bara promenad inte lek och stoj. Det blir en utmaning för Diva. Hon har väldigt svårt att gå bredvid Wilma och vara sansad.
Det blir en utmaning för mig också.. men det ska gå. Hittills har vi bara gått korta sträckor med båda hundarna eftersom Diva blir så stollig, hoppar och drar nåt vanvettigt i kopplet men jag tänker mig att om vi går tillräckligt länge så kanske hon ger sig till slut.
Nu när Diva är duktig för det mesta på att gå fint när det bara är jag och hon så är det dags för nästa "etapp" :gå med annan hund närvarande.
Broddar på!


Till kvällen ska vi laga god mat och dricka gott vin.
Jag blev inspirerad av att titta på "Halv åtta hos mig" så igår satte vi ihop en egen halv åtta-meny :)

Förrätt: krämig blomkålssoppa, serveras med parmesansnittar.
Varmrätt: smördegsinbakad fläskfilé till Gullegubben och inbakad chevre till mig som inte är köttätare. Till det matig sallad och rödvinssky och en klick god marmelad.
Efterrätt: hemmagjord vaniljglass med färsk frukt.
Yummi!

Kommentarer
Postat av: C A T T I S . G U S T A F S S O N

as fin blogg



följ min blogg med bloglovin så börjar jag följa din :D

2009-03-13 @ 13:01:40
URL: http://hejcattis.blogg.se/
Postat av: Erica

Men åh!!! Menyn lät ju sjukt god... Hoppas promenaden gick bra (du får rapportera sen..) och att ni har en riktigt härlig fredagskväll som start på helgen! (Saknar er allihopa!)

2009-03-13 @ 15:29:40
URL: http://tindrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0