ett steg framåt

För en vecka sedan var jag förtvivlad och tänkte att det kommer att dröja länge innan jag ensam kan ta båda hundarna ut på promenad. Diva drar så in i bomben i kopplet och stressar upp sig när Wilma är med.

Men idag har jag gått två kvarter runt alldeles själv med en hund på var sida. Först gick jag en lång vända med Diva ensam för att få henne någorlunda lugn och sedan hämtade jag Wilma.
Det gick hyfsat faktiskt att gå med båda. Envishet lönar sig :)

Fast det finns ingen garanti för att det ska fungera lika bra imorgon men kanske ...kanske...

Kommentarer
Postat av: Anita o Uno

Håller tummarna! Jag har börjat med att hålla i kopplet som om jag höll i min handväska (tips från coachen) inte bry mej ett dugg om vem som kommer här eller där, bara slakt koppel och ta mej tusan så funkar det!!! Cesar o co är inte så dumma.(Jag ändrar min energi totalt när vi går ut och jippie!)

Har aldrig varit så nöjd som nu, skall tillockmed testa inne i stan i nästa vecka. Det har ju varit totalt hopplöst innan,det har absolut inte varit några trevliga promenader. Håller tummarna som sagt för er med!

2009-03-21 @ 22:13:14
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: lynette

Håller tummarna jag med!

Just nu gläds jag åt att Freja och Vilma (föräldrarnas vuxna labbe) faktiskt klarar av att vara tillsammans och tom gå och lägga seg och vila....ja till slut alltså när Vilma ignorerar Freja så hon tröttnat:)

2009-03-23 @ 09:42:10
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Borzita-57

Hejja, hejja, "matte" bra jobbat.



2009-03-27 @ 16:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0