tyyypiskt

Två promenader senare... vilket scheisseväder... byxorna är svartprickiga och blöta upp till knäna av snöslasket.
Apropå scheisse .. fick ett utmärkt tillfälle av lära Diva att Nej betyder Nej... och inget annat. En stor hög hästskit mitt på stigen var vansinnigt frestande. Jag tror vi passerade den där högen femton gånger innan hon respekterade mitt Nej!. Maken till envis hund!

Efter en promenad och lek i skogen gick vi upp till centrum och  tränade med störningar. Som tur var fanns det några andra hundar där ... det behöver Diva träna på.. att inte bry sig om dem. Svårt... men ibland funkar det. Jag tror att hon börjar bli könsmogen också ... så det är säkert en massa ...lukter och annat som börjar uppta hennes värld och andra hundar är ännu mer intressanta än tidigare.

Jag hade mer tur än vanligt för i centrum var en tjej med två terveurensen som också höll på att träna sina hundar. Det gick riktigt bra för Diva att hålla kontakten med mig trots att en annan människa var i närheten med sina hundar ... tills människan sa till mig - Vad duktig hon är! och menade Diva då hon gick fint vid min sida. Då kunde Diva inte hålla sig utan började skälla ut dem. Tyyypiskt!

Synd att det är så långt till brukshundsklubben... annars skulle jag hänga där varje dag med Diva och träna med hundstörning. Ska se om jag kan ta en sväng dit till helgen.


Valpen har blivit större än Wilma

Kommentarer
Postat av: Evami

SÅ søte de er:) Og å trene en viljester hund er sikkert utfordrende:) Og været deres vitner om at det snart blir vår og det gleder vi oss til ikke sant:) Klem Eva

2009-03-05 @ 14:58:05
URL: http://www.evaslilleverden.blogspot.com
Postat av: Erica

Duktigt! :)

2009-03-05 @ 21:41:51
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: Annies Fotoblogg

Åh vad söta :)

2009-03-06 @ 18:17:24
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0