bardotrutigt

Det har blivit värsta handarbetsbloggen här sista tiden. Det är alldeles säkert övergående. Men nu är jag inne i ett stim. Bara måste sy. Mitt huvud är fullt av chiffong, satäng, taft och siden, bomull och tyll.

Min första "vintageminiatyr" blev så här. Kanske ska den få ett skärp i midjan och knappar (om jag kan hitta tillräckligt små). Kanske det går att sy på pärlor som knappar. Klänningen är lika liten som balettklänningen. Barbiestorlek ungefär. En galge ska den också få så småningom. Tills vidare får den hänga i miniklädnypor inköpta på Panduro. Det rutiga tyget är från en gammal huvudkudde.

Nu ska jag sy en klänning i siden tror jag :)



Kommentarer
Postat av: Vida

Fantastiskt fin!

2009-10-09 @ 20:38:22
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0