det spökar i min trädgård!

Det är mitt frusna olivträd som spökar. Jag packar in den i fiberduk om nätterna.
Idag vet jag inte ens om jag kommer att packa upp det alls för det blåser svinkallt.
Inte har tillräckligt med löv fallit än heller.
När de gjort det ska jag packa kompostgallret
som står runt trädet fullt med värmande löv.
Olivträdet ska bli inbäddat och få det mysigt... om löven bara vill trilla ner.



Något annat som trillat ner under natten är SNÖ! Första snön.
Det känns som allt blir tidigare och tidigare.
På nyheterna såg jag att ett IKEAvaruhus någonstans,
vars det nu var har börjat sälja julprydnader.
Och på blogg.se står det att semlorna blir ännu tidigare än vanligt i år.

Nej sluta nu! Varför är det så bråttom med allt. 
Sommaren kommer inte tillbaka tidigare för det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0