dockskåp

Vindskontortömning.
Titta vad som fanns där!
Mitt gamla dockskåp.
Det köpte jag i Gamla stan för en väldans massa år sedan. Jag hade sånär glömt bort att jag hade ett dockskåp.

Jag tycker det är jättefint.
Helt oinrett. Det behövs tapeter och golv och fasad och tak och...
Vilket projekt.
Jag gör lite i taget tror jag.
Frågan är vad det ska vara för fasad. Gullegubben tycker att det ska se ut som ett stenhus. Jag är mer inne på vitmålad träpanel... vet inte riktigt vad som blir finast. Och tak... hur gör man det...

Det är nästan synd att jag inte har barn :) ... fast då hade jag inte haft tid att leka med dockskåp :)... dessutom hade barnen varit stora vid det här laget..





Jag har visst tapetserat lite förut... det river jag bort. Det finns ett golv till vindsrummet som ramlat ner.
Det går att sätta tillbaka. Dockskåpet är lite bågnat men så är det väl med gamla hus ;)



Kommentarer
Postat av: Anki N

Vad kul att hitta gamla gömmor. Tänk jag har oxå tema dockor idag...Vet du jag tror jag håller med din man, tror det blir finast som stenhus, tycker modellen talar för det helt enkelt. Ska bli spännande att se vad du kommer fram till. Att renovera hus är ju vanligt o förekommer både här och där, men små dockhus..ja de måste nästan vara endå roligare. Lycka till, hoppas vi får se när det är klart.

Kramiz Anki N

2009-10-28 @ 15:46:25
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Helena-rutan

Även om ingen leker med det sen så kan du ju göra det som ett stort tittskåp liksom.:) Jag har faktiskt haft funderingar på nåt sånt själv, göra allt själv som små möbler, kaffekoppar osv.. Men jag har inget dockskåp. Sen har jag inget bra ställe att ha det på, jag bor för trångt i en alldeles för rörig lägenhet så den där tittskåpsplanen ligger på is hos mig just nu.

2009-10-28 @ 17:57:04
URL: http://helena-rutan.blogspot.com
Postat av: Maja

Vad skoj!!! Vilket kul projekt, du är verkligen en pysselmänniska. Väntar på fina bilder som kommer såsmåningom hoppas jag:)

2009-10-28 @ 18:08:22
URL: http://hosmaja.blogspot.com
Postat av: Erica

Du har visst barn. Iallafall om man skulle se till likheterna mellan dig och mig. Du är bäst.... Bästa!

2009-10-28 @ 18:34:00
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: Vida

Vilken skatt du hittade! Det ser jag fram emot att se mer av!

2009-10-28 @ 20:46:20
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0