vinterförvaring

Igår kväll blev det brått att få in alla blommor för natten skulle bli kall och det stämde. Gräsmattorna var vita i morse. Hutter! Fy sjutton... nu börjar den. Frystiden. Jag vill inte!

Vi bar in kruka efter kruka med pelargoner och hibiskusar och annat. Olivträdet som jag planterat ner i backen fick ett täcke av fiberduk över natten. Sedan ska jag ställa ett kompostnät i fyrkant runt oliven och fylla det hela med löv. Men än har inte tillräckligt med löv fallit. Stackars Oliven vad den ska frysa ute i svensk vinter. Men tänk om det fungerar att ha den ute... va kul det vore!

Symaskinen har fått flytta och syrummet har blivit ett blomsterrum nu istället. För övervintring av alla blommor.  Mest pelargoner. Himmel vad pelargonerna har vuxit i sommar. Och så har jag min galning tagit skott och gjort en massa nya. Det blir fullt i rummet! Jag ska klippa ner pelargonerna snart så de tar mindre plats men än nämns jag inte. De blommar så fint.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0