läggdags

Jo hundarna mår bra. De har gått och lagt sig. Det ska jag också göra alldeles snart.
Synd att Diva har så usla leder .. hon börjar bli så klok. Förstår nästan allt vad jag säger. Hon gillar nya regimen ... den att hon får göra som hon vill. Nästan att jag tycker att hon blivit mer harmonisk och aningen mindre stressad faktiskt. Full rulle är det på henne som vanligt. Det är bra. Hon får springa och hoppa och göra som hon brukar.  Jag tänker inte börja behandla henne försiktigare för att röntgen inte var bra (det gör dessutom varken till eller från på prognosen). Det viktigaste är att hon har kul och får vara hund. Hon har så mycket energi så hon behöver få röra på sig.
Wilma skulle behöva röra på sig MER hon. Hon börjar bli tjock. Eller ...hon vurte fejt.. som min syster skulle säga. Översättning: hon är fet. Rund som en tunna. Jag har bytt ut hennes mat till dietvarianten så få se om det gör henne slankare. Hon har fått samma mat som Diva tidigare och jag tror att det var alldeles för mycket energi i den för henne. Hjälper inte det får vi väl börja jogga... nä vad jobbigt... skoja bara.


Kommentarer
Postat av: Borzita

Det är rätt tänkt. Att låta Diva vara den hund hon är. Hon skulle inte må bättre om du tyckte synd om henne och var försiktig. Som vi människor gärna är när någon har ont eller är sjuk på något sätt.



Hehe, ja, här finns också en liten tjej med övervikt. Hon åt samma mat som Nappe och Hero, men hon har också lightfoder nu. Och hon får springa lös så mycket som möjligt. Ibland joggar vi också.

Att jogga uppför backar är bra motion.:-)



Hälsningar Borzita & flocken

2009-10-23 @ 09:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0