städryck

Jag har aldrig någon ordning på mina pryttlar och pinaler. Får alltid leta och leta bland alla saker för att få tag i det jag söker. Jag kan bli galen på alla saker huller om buller. Men ikväll fick jag ett ryck och gjorde ordning och reda. Blev så inne i fixandet att jag till och med missade säsongspremiären av Bonde söker Fru och det är inte likt mig.

Jag sydde ett fodral för nålar och småsaker (skulle ha sytt det dubbelt så långt men det får duga). Slängde ner trådrullar i en burk. Försökte mig på att sy en nåldyna på burklocket... blev inte så bra. Får jag göra om någon regning dag. Samlade ihop alla spetsar och band i min cigarrlåda och ordnade upp och snurrade ihop alla tyger och stuvbitar som låg lite här och där huller om buller i skåpet. Nu ligger de prydligt och bara väntar på att bli sydda av. Samlade ihop alla garnnystan i olika påsar.

Nu är allt städat och klart och jag vet precis på pricken var varenda grej är. Det känns så skönt! Vad mycket lättare det blir nu att hitta. En klapp på huvudet till mig :)!

Jag lovar mig att fortsätta lägga tillbaka varje pryl på sin plats!


Kommentarer
Postat av: maja

D får verkligen en klapp på huvudet! Kan man anlita dig?;-)

Sv: Inte så dum...nja det var ju tyvärr en av mina läsare som hade den ljusa ideén;)

2009-10-08 @ 08:40:11
URL: http://hosmaja.blogspot.com
Postat av: I ngegerd

Åh, så underbart ordnat det blev, Grattis till det resultatet! Det lilla fodralet är så sött! Jag har en nåldyna i form av ett hjärta, liten snodd att hänga upp den i, funkar bra. Jag är förtjust i gamla sybehör, men gör inte så mycket av dom. Bra att ha osv. Ska lägga ut en bild av en fin gammal ask jag har, kolla senare!

Postat av: Anna-Karin

Inte bara ordning utan väldigt fint också!

2009-10-08 @ 21:51:09
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Vida

Klokt tänkt och fint med det prickiga..



Kramar

2009-10-08 @ 23:26:13
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0