torka och en klänning till

Det står kastruller och bunkar och hinkar med vatten i överallt i huset. Vattnet är avstängt. Gullegubben och en rörmokare som kallas Svea fast han är en han (knasigt) håller på att byta ut alla vattenrör i källaren. Vad bra det kommer att bli! När rören är bytta ska vi flytta tvättmaskinen till samma rum där vi hänger tvätten och det andra rummet ska bli förråd. Himla bra.

Inte kunde jag låta bli inte. En klänning till har sett dagens ljus. Färdig så när som på fållen nertill och ett band i midjan och då tar den vita tråden slut. Skit!
Bilder kommer senare. Den blev söt :). Jag hittade ett rosa underlakan och ett prickigt tyg från en blus i gömmorna. Det är det jag har sytt av. Det går inte åt så mycket tyg till de småttiga klänningarna.

En klänning om dagen är bra för magen! Eller hur var det...

Jag vill göra färdigt! Får ta en cykeltur till Konsum och köpa tråd. Enda är att jag hade velat duscha först och som sagt .. inget vatten.

Kommentarer
Postat av: Nina

Haha... du är som jag... allt ska vara klart på en gång :)

2009-10-10 @ 17:13:55
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: I ngegerd

Vill Du ha små knappar till Dina miniatyrklänningar?

Jag har en mängd röda pyttesmå knappar, om Du mailar mig så kan jag skicka bild. Du får dem gratis naturligtvis!

[email protected]


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0