ska jag ska jag inte

Ser du katten där långt borta.
Wilma ser den och tänker : Ska jag ... ska jag inte...
Hon väljer ska jag inte. Annat var det för något år sedan men hon är riktigt lydig nu. Snart fyller hon fem. Några grå hår runt nosen och några för många kilo runt magen och klok väldans klok.
Jag behöver nästan aldrig ha koppel på henne. Bara vid hundmöten för säkerhets skull och när vi möter människor som ser hundrädda ut så de ska känna att hunden är under kontroll. Och när vi möter svampplockare i skogen.. för dem skäller hon ut annars. Men katter kan hon låta bli... och det är riktigt svårt!


Kommentarer
Postat av: Helena-rutan

Duktig Wilma. :)

2009-09-15 @ 11:29:50
URL: http://helena-rutan.blogspot.com
Postat av: Erica

Hon är sååå duktig! snart ska hon få lära Eden att bli lika duktig. Eden va med mig på trafikskolan en stund imorse, hon gnällde för hon va uttråkad för att hon inte fick hälsa på alla roliga människor som sprang omkring utanför skrivbordet. Haha tokhund ;) Men sen hämtade pappa henne för han skulle hem till oss och vara hemma hos hundarna :)

2009-09-17 @ 15:55:53
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: Borzita

Hon är duktig,Wilma. Visst är det skönt att veta att de inte jagar efter katter. Det gör inte Hero, Nappe eller Ricky heller. Cindy sätter gärna efter både hare och katt, men hon får inte en chans. Hon har ett annat inlärt beteende än de som är uppvuxna hos mig.

2009-10-03 @ 12:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0