askar i papp

Jag tycker det är svårt att hitta bra förpackningsmaterial och dyrt som skrutt är det också. Här finns en bra beskrivning på hur man gör sina egna askar. Jag viker mina i dubbelt papper så blir de stadiga. Viker en lite mindre ask och en lite större ask som lock. Superenkla att göra!



Fast egentligen borde jag ha förbud mot att bläddra på nätet bland alla "så gör du-sidor" för jag kan inte låta bli att göra.. och jag borde göra klart allt jag påbörjat först... men..
Titta vilken söt blomma. Också jättelätt att tillverka själv. Här finns tutorial.


Kommentarer
Postat av: Mossfolk

Sådana där askar vek vi när jag gick på fritids. Numera råkar alla barn på besök hos oss ut för just sådana där vikprojekt. Det brukar dock vara en ganska uppskattad sysselsättning.

Däremot har jag inte tänkt på att man kan göra dem i lite hårdare färgat papper och faktiskt ha användning för dem. Smart!

2010-04-03 @ 15:33:39
URL: http://mossfolk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0