blommor

Jag bara måste slänga in ett par sista bilder av tulpanerna som jag fick... förra fredagen! De är fortfarande..nästan.. lika fina. På den blomsterbutiken ska jag köpa blommor nästa gång som jag behöver en bukett för jag har aldrig varit med om maken till fräscha hållbara tulpaner. Jag har inte ens skurit om dem eller bytt vatten, som man ska. Bara fyllt på när vattnet druckits upp och ändå har de hållt sig så fint :)




I övrigt har jag mest pelargoner för i höstas gick jag bärsärk och tog en massa skott. Mest är det småplantor av Mårbacka pelargon. Fönstren är fulla av småkrukor. Mårbacka är den finaste tycker jag och dessutom den som är så dyr ute i handeln att jag inte nämns köpa... men till sommaren kommer jag att kunna frossa i Mårbackor :)




Kommentarer
Postat av: toraviola

Tulpaner som börjar bli överblommade har absolut sin alldeles egen bedagade skönhet.

2010-04-25 @ 23:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0