inget växthusbygge

Det var meningen att vi skulle börja med växthusbygget i kväll men det blir inget av med det för det började regna och tom snöa ett tag. Äkta scheisseväder! eller aprilväder kallas det visst också. inte lämpligt alls att stå ute och spika i.

Så här ser mitt växthus ut. Det består av en sockel. Reglar ska på och dörr och glas ska i  och så tak förstås, med luckor så man kan vädra. Sedan ska det rappas och målas och golv ska det bli.
Med andra ord... det är lite kvar att göra.



Nu har jag funderat ;) kolla klottret!
Först fick jag idén att virka en väska och så hittade jag ett snäckskalsmönster på en babykofta på en engelsk sida som jag gillade. Så då översatte jag mönstret till svenska, vilket var första gången och inte helt lätt..  och sedan började jag virka men det blev för glest. Så då gjorde jag om mönstret, dubbelstolpar fick bli stolpar och stolpar fick bli fasta maskor. Och nu banne mig blev mönstret bra :)
Skam den som ger sig börjar kännas som mitt motto ;)



Nu är bara frågan hur jag ska få ihop mina ideér till en väska. Det ger sig... hoppas jag :)
Annars får jag väl använda snäckskalsmönstret till nåt annat.


Kommentarer
Postat av: Ninna

Kreativiteten flödar:)

2010-04-21 @ 20:30:12
URL: http://persiljeland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0